Какво нося в чантата си?

Здравейте, посетители на Стари Градски, Софи е на линия :) Реших днес да започна една от класическите блог рубрики, but with a twist. С...


Здравейте, посетители на Стари Градски, Софи е на линия :) Реших днес да започна една от класическите блог рубрики, but with a twist. Става въпрос именно за "Какво нося в чантата си?", а това е съдържанието на моята дамска чанта. В този пост ще ви покажа какво нося и във фотографската си раница, защото и тя е също толкова неизменна част от живота ми колкото и дамската. 
Нека започна с това, че съм изключително прагматичен човек и правя всичко възможно никога да не нося излишни неща с мен. Съдържанието на дамската ми чанта е напълно достатъчно за едно градско момиче и ако се случи да има нещо добавено към default версията, то е защото има специален повод да бъде там.


Задължително нося в себе си тефтер и химикалка! Когато става въпрос за тефтери, тетрадки и всякакви хартиени изделия съм напълно побъркана - имам около 5 най-различни тефтера, но този определено ми е фаворит, защото е малък, с чисто бели страници и с разделител. Сигурно забелязвате, че химикалката е почти изписана... Ами, в моето семейство химикалките имат свойството да изчезват безследно и тази е мое постижение - седи само в чантата ми и не се вади от там, опазила съм я повече от година.


Тук няма какво толкова да обяснявам. Портфейлът ми е от изкуствена кожа, боядисан в синьо-сиво и е огромен (въпреки че в повечето случаи е празен :D). Лошото на големите портфейли е, че всеки има навика да събира всякакви глупости в тях и в момента имам богата колекция от касови бележки и ненужни хартийки.. които дори не помня защо съм запазила.


Калъфът ми за очила, в който обикновено има поне един чифт. А отдолу са слънчевите и диоптричните ми очила. Изключително дълго време си търсих кръгли очила, които наистина да ми отиват, и в Милано попаднах на слънчевите. Класически джонки, но с огледални стъкла като полицейските. Диоптричните ми очила са модел на Azzaro и обикновено са постоянно на очите ми. Когато си ги избирах не бях забелязала, че имат един прекрасен детайл на рамките (който не се вижда така, но все пак) - дръжките им са във формата на грифове на китари. 


Изключително рядко разнясам в себе си гримове, тъй като през деня обикновено съм в крачка и съм с лек грим, който няма нужда от корекции. Единствената козметика, която има постоянно място в чантата ми, са крем за ръце и мазничко за устни. Последно време използвам масло за тяло на Body Shop вместо крем за ръце. Този е с миризма на кокос и е доста мазен, но попива изключително бързо. А да не говорим колко прекрасно мирише! Мазничкото за устни е стандартно - на Nivea с малко блясък, червено на цвят и с вкус на череша.


И на последно място от дамската чанта ключовете ми! Доста голяма връзка, тъй като имам няколко за вкъщи и няколко за квартирата на приятеля ми. Дрънчат ужасяващо много, дори когато са в чантата ми, но така съм сигурна, че са в мен.


А сега е време и за чанта номер 2, която е не по-малко важна от нещата, които разнасям с мен всеки ден. Както знаете, аз съм завършила специалност Фотография в НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов" и фотографската ми раница е спътница в живота ми и до днес.


Горд собственик на едно Canon-ско бижу, а именно великият Canon 5D Mark II. Не случайно повечето професионалисти и до ден днешен предпочитат този модел камера. Малко технически знания: fullframe матрица, 21 мегапиксела, жестока бързина при заснемане... с една дума - уникален! Обективът, с който си го взех, е отново на Canon 24-105mm и е основната оптика, която използвам. Имам камерата от началото на трети курс в НАТФИЗ и си е изплатила цената стократно. Ако някой иска да минава на по-висок клас камера - горещо препоръчвам.


Обикновено нося в себе си и тази прекрасна средноформатна камера. Сдобих се с нея от един колега, който не искаше повече да я използва. Liubitel 166 B Ломо е средноформатна камера. В момента е заредена с черно-бял филм, от който ми остават няколко кадъра преди да мога да го проявя. Снимането на среден формат е неповторимо и отново препоръчвам да пробвате, ако имате възможност да се сдобиете с каквато и да е средноформатна камера.


Това е вторият ми такъв обектив - Canon EF 50mm f1.8 - и съм повече от доволна. За ниската си цена обективът е жесток и нямам абсолютно никакви забележки. 


А сега и съдържанието на двата черни калъфа от общата снимка. Тъй като дълги години снимах само пейзажи, с практиката дойде и нуждата от филтри. Комплект филтри Cokin, като горния калъф е с плътни цветни и три броя ND филтри за черно-бяла фотография, а долният е с цветни и ND гредиентни филтри. Най-често използвам ND филтрите и гредиентите. Никога не съм харесвала фотографии с прекалено много и явна post-обработка, а тези филтри ми позволяват да манипулирам изображението в момента на снимане и са абсолютно незаменими.


За финал на този ужасно дълъг пост - това са няколко дреболии, които ако не са в раницата ми ще се проклинам, защото обикновено ми трябват при всяко снимане. Държач за филтрите, капачки за тялото на камерата и за обектив и зарядно. За жалост нямам резервна втора батерия за дигиталната камера и понякога се налага зареждане на място. Хубавото е, че батерията на Mark II е изключително издръжлива независимо от температурните условия (най-сериозният тест до момента е бил няколко часа на постоянна температура -17 градуса) и рядко се налага да търся къде да си я зареждам.

Това беше от мен за днес! Надявам се изключително дългият ми пост да ви е харесал. Ако някой от вас има коментари или въпроси - можете да коментирате и ще отговоря възможно най-бързо.

Прекрасен ден на всички!
снимки : София Крачанова

0 comments