На гости на Софи

Здравейте, читатели на Стари Градски! Софи е на линия и за мен е огромно удоволствие да ми гостувате, макар и виртуално. Ще започна с малко...

Здравейте, читатели на Стари Градски! Софи е на линия и за мен е огромно удоволствие да ми гостувате, макар и виртуално. Ще започна с малко представяне на дома ми - в този апартамент живея с родителите и сестра си повече от около 15 години. Интериорът е съвкупност от всички нас и като се изнеса някой ден, това ще остане едно от най-любимите ми местенца!
Ще започна с кухнята поради две причини: тук се събираме цялото ми семейство да закусваме всеки ден и отделно - нали знаете как обикновено всички купони започват и завършват в кухнята? :)

КУХНЯ


Много важно е да спомена, че целият интериор е по идеи и желания на майка ми. Всички много харесваме по-рустикален уют - като на италианска или френска вила в провинцията. И, макар домът ни да се намира на централна софийска улица, смятам че сме постигнали именно такова усещане.


Това, което най-много харесвам в дома си е, че накъдето и да се обърна съм заобиколена от прекрасни неща и малки детайли, които откривам с времето. 



Семейна традиция ни е да закусваме заедно. Най-хубавото е, че цялото ни семейство е от артисти и никога не трябва да бързаме за работа или срещи сутрин. Това, естествено, позволява разточителни закуски и разговори докато си пием кафето. Това е и мястото, където обикновено посрещам всичките си гости. Домът ни е Авраамов дом, както се казва - всеки е добре дошъл, а хората които идват по-често, получават разрешение да си ровичкат по шкафовете за чаши, да си готвят, да ядат. Това, което за жалост, не мога да предам със снимките е, че винаги слушаме радио. Винаги! Радиото в кухнята работи почти денонощно.





Преди да продължа по другите стаи искам да обърна внимание на думата "колекция". В дома ни имаме всякакви разнообразни колекции от неща. Майка ми обича да казва, че колекционира дадено нещо до момента, в който започне да изглежда красиво. Виждате малка колекция от чинийки, ужасно много кутии за чай (повечето от които - пълни) и чаши. Горещо препоръчвам да колекционирате всевъзможни нещица, защото винаги седят прекрасно като декорация. 

ХОЛ


Както казах, семейството ни е съвкупност от артисти. Майка ми е завършила графика, сестра ми - живопис, баща ми е музикант, а аз съм фотограф. Напълно очаквано е стените ни да отрупани с всевъзможни картини, снимки, графики, плакати и т.н. В тази стая много харесвам топлите цветове на стените, комбинирани с по-тъмните дивани и тъмното дърво на мебелите. 



На стените са закачени всевъзможни неща. Картини, които сестра ми Рада е рисувала, мои фотографии, рисунки и картини на наши семейни приятели, спомени от пътувания... Каквото се сетите. Има едно неписано правило, че ако имаш малко помещение, което искаш да изглежда по-голямо, трябва да го напълниш с големи мебели и да накачиш много неща по стените. Абсолютно съм съгласна! Холът ни е съвсем стандартен размер за стара софийска сграда, но с всички детайли изглежда много по-голям.



Целият ни апартамент е пълен със спомени. Пианото, например, е на баба ми София. Тя е била оперната прима на Пловдивската опера и се е разправяла с този прекрасен инструмент. 


Отново се връщам на темата за колекциите. Имаме огромна колекция от книги, оригинални дискове с музика в разнообразни стилове и, естествено, списания за интериорен дизайн. Когато започна да живея сама в някакъв момент това са трите неща, за които при всички положения ще давам пари. Трябва ли да обяснявам защо? :)


Това е нашият еквивалент на хамака от дома на Ади. Горещо препоръчвам ако можете да се сдобиете с люлеещ се стол, да го направите непременно! Много е удобен и като седна мога да седя с часове. Липсва ми единствено котка в скута и плетка :)





Поредните две колекции - от стъклени шишета и ключове. Отново колекционирани докато не започнат да изглеждат добре. Макар и да не обърнах внимание по-рано - когато пътуваме със семейството ми, винаги си купуваме някакво художествено произведение за спомен. Гравюрата, която е на камината, е от пътешествие на майка ми и баща ми до Прага, когато са били студенти. Имаме още подобни, които ни напомнят за прекрасните места, които сме посетили.

ПЪРВА СПАЛНЯ


Това е спалнята на родителите ми. Тук отново всичко е претрупано със спомени - на стените са закачени ръчно правени африкански картини и маски. Дядо ми Тодор дълги години е живял и работил в Нигерия, от където са и тези прекрасни неща. Друг път ще ви покажа и две жестоки африкански рокли, отново ръчно рисувани, които са най-удобното нещо за горещо време.







Бижутата на майка ми! Отново подредени като колекция. Много харесвам този начин на закачане, защото можеш да използваш бижутата си и за декорация. Единствено - ако смятате да предприемете същото и във вашия дом, препоръчвам много добре да прецените кое ще е мястото. Това са доста пирони и доста дупки след това. На стената до тях е закачен още един плакат от наше пътуване - подробен чертеж на мозайката в Дворецът на Дожите във Венеция.

ВТОРА СПАЛНЯ


Това е стаята, която обикновено деля със сестра си. Тъй като Рада учи в Милано, напоследък е доста тихо и... просторно :) Но все пак - най-хубаво е когато сестра ми е на съседното легло.


Това е стената над моето легло. Когато обзавеждахме стаята си за последно знаех, че ще сложа адски много снимки навсякъде. Това е един много лесен и бърз начин да декорираш едно помещение - два пирона, корда и дървени щипки, на които закачаш прекрасни неща. Изглежда прекрасно, а когато ти омръзнат - винаги можеш да ги смениш!


Вие може да имате "стол за дрехи", но аз имам един кош и два стола :D Откакто сестра ми я няма съм станала доста по-разхвърляна и обикновено всичко е затрупано в дрехи. Естествено, за снимките разчистих специално ;)


Това табло с течение на времето стана все по-претъпкано - колекцията ни с билети от концерти, на които сме ходили. Препоръчвам да имате корково табло в дома си - винаги може да послужи да закачате снимки и спомени на него, а ако не - може да си оставяте бележки :)


Ето ги и моите бижута :) От всички тези гердани нося точно 4 непрестанно.. но както казах - защо да не бъдат и декорация? :)


Завършвам разходката из дома ми именно в тази стая. Този плакат с картина на Макс Ернст отново е от пътуване до Венеция.

Това беше от мен! Надявам се домът ми да ви е харесал и все пак да ви е било уютно и през мониторите и мобилните устройства. Ако искате с Ади да ви дойдем на гости - изпратете ни няколко снимки и пишете на hi.starry.gradski@abv.bg или във фейсбук. 

До скоро от мен!
снимки : София Крачанова

5 comments

  1. Ех, почти нищо не се е променило, от последния път, когато ти бях на гости :) Много ми липсва времето, когато пиехме 3в1 в кухнята и гледахме комиците на youtube. И макароните ти на фурна! Ммммм... :) Скоро ще ти се натресем с Ян, да знаеш! :D

    ОтговорИзтриване
  2. Винаги сте добре дошли с малкия мъж! Много ще се радвам :))))

    ОтговорИзтриване
  3. Златина Крачанова24 февруари 2015 г. в 6:28

    Усещане за ДОМ,където във всяко кътче откриваш частица от обитателите му,а като цяло - уют,хармония и интелект.Дом,в който ти се иска да се връщаш,защото...е топло!

    ОтговорИзтриване
  4. Много вдъхновено обзавеждане, любима ми е уютната кухничка - идеално местенце за събиране с приятели и похапване на сладки с кафе :)

    ОтговорИзтриване