TromBobby

Представи се на читателите на блог Стари Градски? Казвам се Божидар Василев |TromBobby|, пиша музика, свиря на тромбон, имам страх...


Представи се на читателите на блог Стари Градски?
Казвам се Божидар Василев |TromBobby|, пиша музика, свиря на тромбон, имам страхотни приятели и едно не по-малко специално куче. SOUTHWICK, DAYO, Деси Андонова, Brazz Association Big Band & Христо Йоцов квинтет са проектите, с които работя в момента, като първите 3 са по-скоро мисия.

Групата ти SOUTHWICK вече е на 5 години. Когато сте започвали сте били направо малки, как избрахте стила си? Мислиш ли, че възрастта ви и фънкът са неочаквана комбинация?
Баща ми слушаше много артисти на “Motown”, с което е повлиял изключително много върху музикалните ми предпочитания. Приятелството ми с Волен доведе до любовта към хип–хопа и запознанството с Денис. Мисля, че „стилът“ на SOUTHWICK дойде естествено. Мина само месец от както Денис и аз се познавахме. Бяхме в докторската градинка и един от двамата каза „Хайде да си направим фънк банда“.
Щастлив съм, че 5 години по-късно ние продължаваме да правим музиката, която искаме да слушаме.

Как избра инструмента, на който свириш? Свирил ли си на друг инструмент?
Избрах тромбона без да знам как звучи и изглежда. Бях на 10 години и до тогава нищо не можеше да задържи интереса ми. Този инструмент ме запозна с много интересни хора и ме заведе на чудни места. Последните 2 години се опитвам да записвам клавири, бас и барабани. Работя по един микстейп, в който това ще се чуе.


Има ли други музиканти в семейството ти? Кой те запали по музиката? 
А по фънка?
Родителите ми са инженери, кръстницата ми е била вокал на група „Кукери“, а пра-баба ми е била учителка по акордеон. Отново баща ми е този, който ме запали. Той също е искал да се занимава с музика, но не е имал подкрепата на родителите си. Двамата с майка ми винаги са били до мен, което е безценно.

Имаш ли срамен музикален момент? Някоя група, която си харесвал, като малък, а сега пазиш в дълбока тайна.
Понякога си припявам “Careless whisperer” на George Michael…



Вие репетирате на едно много приятно място. Какви са хората, с които се виждаш в студиото на Music Clinic Records? Научи ли нещо от „батковците“?
Студиото на Music Clinic е мястото, в което почти живея последните 2 години. Тук всеки ден се СЪЗДАВА нова музика. Един ден тук е вдъхновение за седмица. Сутринта Николай Данев и DJ Marten работят по албума си, после Ники и аз работим по своя, към обяд Антони Рикев захваща Tri O Five и Деси Андонова. SOUTHWICK се събираме вечерта и действаме по втори албум. Репетиции, записи, разкошни артисти, приятели… Това е само един примерен ден тук. Всички ние се учим на нови неща постоянно. 

До преди няколко години живееше и учеше в Амстердам. Защо се върна?
Тук съм щастлив :)

Къде искаш да живееш в бъдеще?
Професията ми позволява да пътувам често, но домът ми да е в България. Това ме устройва за сега.


Какво мислиш за стила на обличане на българския музикант? Помниш ли кожените елеци и какво мислиш за думите „какво значение има как изглеждам, важното е как свиря„?
Личното ми впечатление е, че ако един музикант се задълбочи достатъчно в създаването на авторска музика, той/тя се превръща в артист. Артистът ще изглежда добре и в рокля, която струва по-малко от два дюнера. Ако парчетата ти са поднесени с вкус е по-вероятно да имаш същото отношение и към дрехите си.

Как подбираш дрехите си?
Предпочитам по-широките и издължени дрехи. Възприемам гардероба си по същия начин, по който избирам плочи – изкуство е.

Различен ли си на сцена и в ежедневието?
Свиря в проекти, в които ми се налага да се обличам в определени цветове или костюми, но винаги добавям нещо от себе си. SOUTHWICK & DAYO са бандите, в които правим много моя музика и държа да изглеждам себе си на 100%.


Има ли музикант, чийто стил би откраднал?
Бих взел по малко от Q-tip, Andre 3000, Hendrix, D’angelo & Thundercat

Коя е най-ценната ти дреха?
Тениска, която имам от концерт на Mos Def.

Колко често я носиш?
Опитвам се да не прекалявам. Все пак е тениска :)

Кой е модната икона в SOUTHWICK? 
Денис Попстоев държи титлата от самото начало.  

С какво си облечен в момента? 
Черни кецове Nike, дънки Tommy Hilfiger, Marten long sleeve, риза milla, елек Yorn и коженото ми яке.






снимки : София Крачанова

0 comments