Мила Атева от Sassa Björg

Преди да започнат летните жеги със Софи бяхме на гости в едно магическо място. Красотата започва още от входната врата на Sassa Björg , а т...



Преди да започнат летните жеги със Софи бяхме на гости в едно магическо място. Красотата започва още от входната врата на Sassa Björg , а тези от вас, които не са запознати с работата на Мила Атева е време да научат повече за нея :) Представяме ви Мила, с която си говорихме за Sassa Björg, модата, живота и работата!



Представи се на читателите на блог Стари Градски:
Казвам се Мила, скоро станах на 33, живея в София.

Кога започна да се интересуваш от мода? Запалили те някой? Кой?
От много малка, а професионално, ако броим следването, последните 14 години. Относно запалването мисля, че майка ми е в основата. Както и нейната майка... и много други прекрасно изглеждащи Жени около мен от ранно детство. Личната ми суета също е добър двигател, както и желанието да създавам.





Помниш ли първата дреха, която сътвори?
Помня, да, беше трикотажна тревно зелена блуза, с прилеп ръкав, ушита много зле на зиг-заг (това е бод, а не стандарт за криво шиене :) )

Какво е Sassa Bjorg?
За хората, които ни носят и следят, Сасса е марка дрехи. За мен е денят ми, работното ми място, мислите ми, плановете ми, историята ми, страховете ми, успехите и провалите и най-вече едно безкрайно училище.

Клиентите ти купуват повече готовите модели, които предлага марката или имат собствени идеи?
На този етап са по-равно, но това предстои да се промени. Наблягаме все повече на марката отколкото на услугата. Ще видим как ще се развие този план.

Коя е най-странната поръчка, която си изпълнявала?
Нямам такава интересна история за съжаление. Мога да кажа, че скоро направихме най-сложната -проста рокля. Беше сватбена, нищо особено, горна и долна част и между тях едно коланче. Платът беше копринен сатен, представете си живак, не подлежи на контрол. Имаше момент, в който исках да се обадя на клиентката и просто да й върнем парите. Роклята надхвърли в пъти първоналчалната сума, тъй като изглеждаше изключително семпло и не можех да преценя давайки цената, че може да възникнат такива усложнения. В крайна сметка се справихме и дамата беше абсолютно приказна. Даже като го разказвам не е толкова интересно. Представете си да работите нещо, в което всеки ден да има различни проблеми и вие да ги решавате на базата на опит - това работя аз. И в един момент да има такъв казус, който в рамките на 3 дни да не можете да решите... Много е... МНОГО!!! От всичко по много :)









Предполагам всеки път е различно, но има ли нещо, на което наблягаш винаги, когато правиш нова колекция?
На цветовете, обичам да е шарено и ярко. Обичам и бледите неща, но не мога да ги правя. Мисля,че някой ден ще стигна и до това.
Коя е най-любимата ти колекция досега?
Не съм я направила още, предстои :)

А дреха?
От конструктивна и търговска гледна точка, съм много горда с панталоните ни. Ние правим панталони в последната година и половина имаме голям успех с тях. Панталонът е много сложна дреха и затова е много сладко да видиш как имаш модел, които стои добре от 34 до 42 размер.

Иначе много обичам роклите и всичко по-женствено като дрехи. Харесвам дрехи,които те правят да изглеждаш по-добрата версия на себе си.





Как би определила стила на марката? Каква е жената облечена в Sassa Bjorg?
Не мога да го определя. Усещам,че все повече се обръщам към себе си и собствените си желания, а тъй като и аз се променям с годините, Сасса също е под въпрос. Жените, които носят марката напоследък са много ясна група, активни и работещи жени. Такива, които сами си определят правилата и не търсят чуждо мнение тип „Това стои ли ми добре?“

А твоят личен стил какъв е? Как си облечена най-често?
Нямам строго харектерен личен стил, ходя удобно облечена и понеже все нямам време слагам нещо преди да излезна колкото да не съм гола. Малко ми е мъчно, но съм си обещала да си заделям все повече лични моменти. Засега съм фокусирана да обличам другите :)











Ако не беше дизайнер, каква щеше да си?
Не съм сигурна, може би нещо хуманитарно. Бих искала да съм полезна на повече хора и за по-дълго...

Миналата година взе наградата на Grazia Жена На Годината в раздел Мода (Дизайн). Нещо променили се след тази победа?
За мен не. Беше приятен момент и мисля, че хората, които ме подкрепят в последните десетина години го приеха и за свой приз и то заслужено. Аз изобщо не съм сама в работата си. През годините семейството, приятелите и моя пратньор в живота и в Сасса - Васил Полеганов, са това, което движи мен и този проект напред. Единствено баща ми не видя, отиде си няколко месеца по-рано, а пък и той много работи за моите успехи. Щеше да му стане много готино.



Трудно ли е да си дизайнер в България? През какво мина, за да стигнеш до тук?
На мен ми е трудно. Но не заради дизайна, а понеже докато си малък като нас си зает с много повече професии от една. С Васил си делим ежедневието, и пак не стига времето. Моята основна задача е дизайна, а неговата е голямата картинка на бизнеса ни. И когато си разкъсван между всичките малки задачи, голямата страда. И всъщност това му е трудното. Как да приоритизираш, как да не се ограничваш и как да не се даваш на ежедневните проблеми и да си мислиш за красиви рокли, къдрички и дантелки. Но съм сигурна, че има и много по-трудни професии, особено тук. Нашето е песен и е въпрос на добра организация.

Минах през много промени, през един фалит, през това да се събера да работя с гаджето си – което ме плашеше много. Минах през много грешки и през много уроци, лични и служебни. Минах и през много, много хубави моменти, през много успехи и много доволни клиенти. През последните 3 години Сасса много се промени точно благодарение на сътрудничеството ми с Васко. Хората, които ни следят могат, да видят и пипнат развитието ни. Много е хубаво!

Замисляла ли си се да се откажеш?
Да, много пъти. Само умората е причината, нищо друго. Физическата умора ти разказва играта.

Какво предстои?
Много хубави неща. С Васко планираме да спрем да растем, не харесваме големите фирми. Но пък ни предстои да усъвършенстваме процесите. Предстоят много принтове, аксесоари, пътувания, и още куп неща, които още не са ни минали през ума даже :)

0 comments