Мисия "под наем", пост 1: Добре дошли у дома

Здравейте, читатели на Стари Градски, Софи пише :) Дойде време да гостувате, макар и виртуално, в новият ни дом. В множествено число е,...


Здравейте, читатели на Стари Градски, Софи пише :) Дойде време да гостувате, макар и виртуално, в новият ни дом. В множествено число е, защото за първи път живея с гадже.

Това е моята първа квартира, a home away from home, докато той е далеч по-опитен от мен, защото живее сам от 18-годишен. Мисълта за търсенето, огледите, пренасянето, брокери, хазяи, подреждане, живеене от кашони ужасно много ме плашеше, но... всъщност цялото нещо мина далеч по-безболезнено и бързо отколкото очакваш.

Харесахме първата си квартира заедно от първия ни оглед! Имаше няколко неща, които още с влизането ни убедиха, че това е нашето място с главно М. На перфектното място, огромни прозорци, много светлина, високи тавани, бели стени, хубаво разпределение на стаите, страхотна гледка и голям балкон. Особено терасата! Когато започнахме да търсим Ади ми каза "Ако брокер ти каже, че не можете да имате балкон в центъра на София, не му вярвай" и това си беше самата истина :)))

Е, видяхме апартамента, който все още не беше освободен от предишните наематели и същия следобед го капарирахме. Няколко дни по-късно получихме ключовете и приключението започна.

В няколко поста ще ви разкажа за първото ми пренасяне и всички пречки и хубавини, които срещнахме по пътя. Но за първи пост мисля да ви покажа как изглежда положението почти два месеца, след като "влезнахме във владение" :)))

ХОЛ + КУХНЯ



Помещението е достатъчно голямо, за да събере маса с четири стола, два дивана, две етажерки, холна маса, телевизор и всичко, от което имаме нужда.

Едно от първите неща, които задължително исках да направя, е да закача неща по стените. Предварително бях избрала картини и фотографии, които шяха да са акцент в това помещение, а всички останали избрах според тях. Имахме късмет, че стените са чисто, прекрасно бели и търпят да има закачени разнообразни неща на тях.









Съвет от мен: дори и да не можете веднага да подредите вещите си когато се смените квартирата, първо закачете неща по стените. Това веднага прави едно голо помещение да изглежда като дом.

Колкото до картините, плакатите и снимките - имам огромен късмет тук, защото съм от артистично семейство. Картините са на сестра ми, като главен акцент е голямата черна картина, плакатите сме купували със семейството ми от галерии когато пътуваме, а фотографиите са мои и на колеги от НАТФИЗ.



В един от следващите постове ще прочетете a step by step обяснение кое от къде сме купили, намерили, направили, получили като подарък.





Кухнята..... е, знаете, че се правят компромиси когато живееш под наем. Това определено не е мечтаната ми кухня, но на фона на цялостното ми усещане за апартамента се преживява много лесно. Имам достатъчно шкафове да побера всичко, което имаме. Ако бяха бели щеше да е по-добре, но все пак.



Предстои да закачим корково табло, на което да събираме билетите си от концерти, снимки и спомени.

СПАЛНЯ



От самото начало знаех, че искам спалнята да бъде точно в тези цветове. Светла, спокойна и да има неща, които да ни напомнят за хубавите моменти, които сме имали заедно.

Леглото направихме от палета. Не се изисква никакво усилие - подреждате ги в желания от вас размер и сте готови :))) Предстои да купим матрак, който да е точен размер и да е по-голям от настоящия, но по-нататък.



Голямата ми гордост в тази спалня е таблата за леглото. Първи сериозен DIY проект в този апартамент, с помощ от една приятелка. Тази табла реши цветовете на спалнята - сиво, бледо лилаво, кремаво, пясъчно.... абе, морско. В следващ пост, посветен на DIY проектите ще прочетете подробно обяснение как да направите мечтаната си табла.



Шкафчетата в спалнята бяха тъмно-кафяви, бързо станаха бели. Масичките от палета също направихме сами. Можеш да направиш чудеса с дървени палета и малко пирони :)) А и има един бонус - в спалнята продължава да мирише на дърво.



Любимият ми акцент в стаята е стрелата, на която закачам бижутата си. Колегите на моя приятел я направиха специално за мен и съм ужасно благодарна, че за отрицателно време направиха точно това, което си представях.



Над таблата са закачени снимки от наши пътувания, снимки с приятели и на нас двамата. Закачила съм ги по любимия начин - пирон + корда + щипки. Препоръчвам този начин ако искате да си направите сами стена-акцент. Много по-лесно е за пренареждане, отколкото като са рамкирани и дупките са далеч по-малко (което, естествено, е важно ако живеете под наем).



Гардеробът......... предстои. Това ОПРЕДЕЛЕНО не е най-любимито ми нещо, но за временно става. Поне виждам дрехите си и избирането е мааалко по-лесно, но не препоръчвам да ги държите на отворени рафтове.. колкото и да е удобно, дрехите се прашат за отрицателно време. Докато се сдобием с достатъчно шкафове и гардероб възнамерявам да закача перде върху етажерката, за да спира прахоляка.

В тази стая предстои: закачалка за чанти, която все още не съм измислила, масичка под прозореца, гардероб и матрак. Повечето все големи, но нужни неща.

Забележка: Умишлено не показвам банята ни. Не е любимото ни място, но е чисто с нови плочки, което е най-важното. Като цветове не става и просто няма да я видите :D

ЗА ФИНАЛ

Първоначалното ни желание беше нашият общ дом да бъде в скандинавски стил - бяло, сиво с цветни акценти. Както виждате не се получи точно така, НО и двамата сме изключително щастливи от резултата! :))) А и до момента получаваме само положителти отзиви от приятели и роднини.

А това е гледката от всичките ни прозорци:



Радвам се, че ми бяхте на гости! В следващите дни очаквайте постове за DIY проектите в апартамента, историята на повечето неща в дома ни (защото почти всичко ни е подарено или намерено :))) ), както и какво можете да направите в собствения си апартамент, ако живеет под наем, за да не и навлечете гнева на хазяйна.

До скоро!

2 comments

  1. Много е свежо, браво на вас! Спалнята и кътчетата с дивана и телевизора са ми любими. Чакам с нетърпение следващите постове :)

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесно ви е местенцето! И щом вие сте щастливи там, то тогава е най-прекрасното място! :)))
    Пожелавам ви много уютни моменти и прекрасни емоции във вашето си жилище! :)

    ОтговорИзтриване