Мисия "под наем", пост 2: За подаръците и ненужните вещи

Здравейте, читатели на Стари Градски, Софи пише. Ще започна така: никога не подценявайте ненужните вещи на хората около вас! Ама никога...



Здравейте, читатели на Стари Градски, Софи пише.

Ще започна така: никога не подценявайте ненужните вещи на хората около вас! Ама никога! Подобно на дрехите втора ръка, сред изхвърлените столове, забутаните по тавани и мазета секции, прашните етажерки и лееееко криви мебели можете да намерите истински съкровища.

И да ви споделя – цялата ни (да, на 90%) квартира е обзаведена със стари и ненужни неща, в които ние видяхме съкровища.



Нека започна в хола: Столовете в кухненския кът са от младините на майка ми и баща ми. Столовете са съвсем обикновени училищни столове, всички сме седяли по такива, но с тапицирани седалки и облегалки и DIY калъфи за тях. Стоят на тавана ни години наред, грижливо покрити с найлон.

Масата: изостанала в офиса на майка ми, перфектен размер за малко жилище, кръгла и в подходящи за нас цветове. Сглобява се лесно и още по-лесно се разглобява ако не ви трябва.



Дървените етажерки: първата мебел в дома на майка ми и баща ми. Спомням си колко години побираха част от колекцията дискове на баща ми. На едната има и лепенка Spice Girls.



Килимите, пердетата и ниската маса: тук е най-весело. Те са от „Балкантон” от декора на предаването „Приказки за физиката”! Много близки семейни приятели са работили по него и ни казаха „Вземете каквото пожелаете и каквото ви трябва”. Сега имаме пердета от къщата на вещицата Пития.



И на последно място оставих най-хубавото – старият сандък. Това съкровище е било на терасата на баба ми в Пловдив откакто се помня, скрито под черги. От дете си спомням как седим на него и си играем по цял следобед. Сандъкът е от дядо ми, който е бил военен пилот. Дървото е изключително запазено, сглобките също. Трябваше единствено един парцал да махна праха и готово. Вътре държим обувките си.

Единствената мебел, която трябваше да вземем за хола, е големият диван.

В спалнята купихме единствено палетата, които се оказаха страшна сделка – чисто нови, опаковани в найлон (който още стои, за да не наранят бъдещия двулицев матрак), всяко едно струваше по 3 лв.

Матрака и гардероба взехме от една приятелка, на която не й трябваха. Предстои гардеробът да смени цвета си. Етажерката е от братовчедка ми – предстои да й добавя custom перде/врата/нещо, което да спира праха.

Двете прекрасни шкафчета отново са от декора на „Приказки за физиката”. Бяха кафяви. Свалих дръжките им, разглобих ги, боядисах ги бели, отново ги сглобих и voila!



Пердетата също са от декора, но се надявам скоро да сменя, с чисто бели или такива на тънко сиво райе.

Килимчетата: майка ми ги е купувала за детската ни стая преди време, но така и не съвпаднаха съвсем с цветовете там. Сега, обаче, съвпадат точно.



На последно място: таблата, големият DIY проект, е от детското ми легло. На времето детски легълца са се произвеждали от затворниците в „Софийски градски затвор”. Легълцето беше и първият ни „диван” в апартамента на майка ми и баща ми. Сега: изчистих я старателно, свалих боята и я направих на табла за легло. Скоро ще прочетете подробен пост само за нея.



НА КРАТКО: Ако сте новодомци като нас и нямате възможност (или не искате) да купувате нови мебели и вещи за дома си, разпитайте приятели и близки какво имат.

Ако не – добър избор за странни декорации и причудливи вещи винаги е Битакът в Малашевци, но задължително ходете повече от един, рано сутрин в събота преди 7 часа. Планирала съм от там да купя старинна рамка на картина, която да използвам за огледало.

И сега един странен съвет: когато някъде забележите да изнасят мебели от стара къща и да ги оставят около кофите за боклук... не се срамувайте, а разгледайте в какво състояние са. Обикновено дървените столове, маси, скринове, шкафове и гардероби се нуждаят от хубаво изчистване и една свежа боя в подходящия цвят.

И ще завърша с: боклукът за едни е съкровище за други.

Поздрави!

2 comments

  1. Откъде купихте палетата? От много време си търся нови палета за креват :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! :)) Пишете ми лично съобщение във фейсбук страницата на Стари Градски или в моят личен профил там и ще ви свържа :)

      Изтриване